lørdag 10. januar 2009

Nintendo DS




Frøkna trengte et etui til DS en sin. Og da er en strikkende mamma kjekt å ha. Strikket med dobbelt garn.Jeg brukte 1 nøste Østlandsgarn. Farge er valgt av frøkna.
For de som lurer, så la jeg opp 38 m med pinne nt 4, og strikka rundt så langt jeg trengte. Så felte jeg av halvparten av maskene, og strikka et par omganger glattstrikk og så begynte jeg å felle av en maske innenfor første maske på hver pinne. jeg strikka i rillestrikk, for da krøller ikke lokket seg. og så holder det seg pent. da jeg hadde ca 5 m igjen, strikket jeg et knapphull.

7 hyggelige kommentarer:

Anonym sa...

Fin og praktisdk liten veske, greit med strikkende mammaer som fikser slikt! :o)

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei - titter innom for å ønske deg ei god helg. DS- etuiet ble kjempefint :-)

Hobbymegher sa...

Så kjekk denne var! :0)

Muffin sa...

Heldige nintendoen da, som har så deilig sovepose!

Anonym sa...

Hei!
Vet jeg kommenterer på feil innlegg nå, men da ser du det kanskje fortere:)
Jeg heter Caroline og har en fanside for Celine www.celine-helgemo.piczo.com, søsteren min har en om Malin www.mine-idoler.piczo.com også lurte vi på om vi kunne bruke bildet ditt fra julekonserten der?
Vi kommer selvfølgelig å skrive at vi har fått det fra deg.
Vi hadde blitt veldig glade, men det er selvfølgelig lov å si nei:)

Anonym sa...

bildene* mente jeg selvfølgelig;)

roterommet sa...

Du må gjerne legge inn bildene mine.Hvis du sender meg en mail på strikkepinner@gmail.com så har jeg flere.