mandag 2. juni 2008

Fisketur




Årets første familiefisketur gikk av stabelen på Søndag. Da pakka vi unger og bikkjer i bilen og kjørte opp i fjellet.Vi har lissom et par hemmelige oaser oppi der.Det var så himla varmt og, så det var godt å komme oppi fjellet.


Det start bra, helt til mannen skulle fiske.Da knakk stanga hans....... så det ble egentlig bare ungene som fiska da.Men de koste seg og fiska.Etterhvert ville mor prøve fiskelykken.Jeg hadde egentlig ikke lyst å fiske, så jeg hadde bytta ut fiskestanga med strikketøy......


men jeg fikk da låne frøkenens rosa fiskestang.og tok noen kast.Brått så satt jeg bom fast, jeg hadde kasta nesten over elva, og det som værre var.....jeg sto med en HALV rosa fiskestang....resten av den hang og svevde på lina som var tvers over elva....da var gode råd dyre......helt til sønnen hoppa uti for å redde stanga til søsteren sin, som selvfølgelig var helt på gråten, for hun elsker jo den rosa fiskestanga si....


vi fikk tak i stanga og halt gutten ut av is vannet, og pakket og dro hjem og putta gutten i dusjen..... Det var den fisketuren...jeg får garantert ikke låne frøkna si fiskestang neste gang nei......

1 hyggelige kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som om dere har hatt en flott tur til tross for fiskestang-uhellene. Deilig med frisk fjell-luft!